اخبار

اخبار
. پرواز آنادولو جت خط آنکارا به لندن را به شبکه پرواز خود اضافه میکند. 20.07.2023

Haberler ve Basın Bültenleri | Türk Hava Yolları ® (turkishairlines.com)

  1. بخش باربری هواپیمایی ترکیش به جایگاه سوم در میان شرکت های حمل و نقل هوایی جهانی رسید. 18.07.2023
ترکیش ایرلاین کارگو، برند باربری هوایی ترکیش ایرلاینز با عملکرد موفقیت آمیز در ماه می، رتبه سوم را در بین شرکت های حمل و نقل هوایی پیشرو در جهان کسب کرد. بر اساس امار منتشر شده ماهانه توسط انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی)، این برند موفق در مدت مشابه سال گذشته در رتبه پنجم قرار گرفت. در ماه می 2023، بزرگترین برندهای آمریکا، اروپا و خاور دور را پشت سر گذاشت و به یکی از 3 شرکت حمل و نقل هوایی برتر تبدیل شد. بر اساس داده‌های منتشر شده FTK (Tonne Kilometers) به‌دست‌آمده از ضرب تناژ بارهای ارسال شده به صورت هوایی در کیلومتر طی شده، ترکیش کارگو سهم بازار خود را نسبت به ماه قبل 17 درصد افزایش داد و سهم بازار خود را از 4.7 درصد به 5.4 درصد افزایش داد.

Haberler ve Basın Bültenleri | Türk Hava Yolları ® (turkishairlines.com)

سمپوزیوم جهانی حمل و نقل یاتا (WCS) معتبرترین سازمان در صنعت حمل و نقل هوایی جهانی که در استانبول به میزبانی Turkish Cargo برگزار شد توجه زیادی را به خود جلب کرد.
در این رویداد بیش از هزار نفر از متخصصان هوانوردی شرکت کرده و در مورد آینده صنعت حمل و نقل هوایی گفتگو کردند. این سمپوزیوم با سخنرانی رئیس هیئت مدیره و کمیته اجرایی ترکیش ایرلاینز، پروفسور دکتر احمد بولات،افتتاح شد. بلال اکشی، مدیرعامل ترکیش ایرلاینز، در مراسم امضای قرارداد برنامه صدور گواهینامه باتری لیتیوم CEIV که توسط انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) ایجاد و به عنوان بخشی از سمپوزیوم بود، شرکت کرد.

https://www.turkishcargo.com/en/about-us/corporate/news/hosted-in-istanbul-by-turkish-cargo-iata-world-cargo-symposium-wcs-attracted-a-great-deal-of-attention

حضور قطر ایرویز در نمایشگاه گردشگری ITB   برلین
در روز افتتاحیه ITB برلین 2023، بزرگترین نمایشگاه بین المللی سفر و گردشگری جهان، قطر ایرویز توجه زیادی را به خود جلب کرد زیرا مدیر اجرایی گروه، آقای اکبر آل باکر، مقاصد جدید را اعلام کرد. وی با برگزاری نشست خبری در روز اول نمایشگاه از پروازهای جدید و افزایش مقاصذ پروازها خبر داد.

آل بیکر در کنفرانس مطبوعاتی خود هفت مقصد جدید را که قرار است در تابستان سال 2023 افتتاح شوند، از جمله چیتاگونگ، جوبا، کینشاسا، لیون، مدان، تولوز و ترابزون اعلام کرد. قطر ایرویز همچنین به 11 مقصد پروازی دیگر همچون پکن، بیرمنگام، بوئنوس آیرس، کازابلانکا، داوائو، مراکش، نیس، اوزاکا، پنوم پن، راس الخیمه و توکیو هاندا، افزایش پرواز در نظر گرفته شده است.

قطر ایرویز بیش از 1.5 میلیون تن بار هوایی را در سال 2022-2023 حمل کرد.

این شرکت بیش از 1,541,041 تن بار هوایی را حمل کرده است که سهم 8.14 درصدی در بازار جهانی را از اول آوریل 2022 تا 31 مارس 2023 به خود اختصاص داده است. قطر ایرویز کارگو موقعیت خود را به عنوان پیشروترین شرکت حمل‌ونقل هوایی جهان در طول سال مالی 2022/2023 حفظ کرده و با تمرکز استراتژیک بر رشد، پایداری و دیجیتالی‌سازی و حمایت از تداوم تجارت جهانی، علی‌رغم چالش‌های جاری بازار، پیشروی کرد.

https://www.zawya.com/en/business/transport-and-logistics/qatar-airways-cargo-transports-over-15mln-tonnes-of-air-freight-in-2022-23-dm9cjywb