سوالات متداول ( سوالات متداول باربری هوایی )
1-آیا هنگام فریت بار حضور مسافر در فرودگاه الزامی است ؟
بله برای انجام فریت بار مسافری حضور مسافر و یا یکی از بستگان درجه 1 با مدارک شناسایی الزامی است
2-آیا بایستی کالا را با بسته بندی به شرکت حمل و نقل تحویل دهیم ؟
اگر بسته بندی انجام شده مناسب باشد مورد تایید است در صورتیکه امکان بسته بندی استاندارد نداشته باشید ، ما برای شما بسته بندی را انجام میدهیم.
3-چه مدارکی برای ترخیص کالا در مقصد احتیاج داریم ؟
برای تحویل گرفتن لوازم شخصی بارنامه و مدارک شناسایی گیرنده در مقصد ، برای ترخیص محمولات تجاری ، بارنامه ، اینویس و پکینگ لیست در بعضی موارد بسته به نوع کالا ، گواهی مبدا ف گولهی بهداشت نیز مورد نیاز است.
4- ساعات کار گمرک فرودگاه امام خمینی به چه شکل است ؟
از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح لغایت 2 بعد از ظهر
گمرک در روزهای پنج شنبه و جمعه و در تعطیلات رسمی، تعطیل می باشد.
5-آیا امکان رهگیری بارنامه وجود دارند ؟
بله میتوانید با دانستن شماره بارنامه خود ، با همکاران ما تماس گرفته و یا به صورت آنلاین محموله خود را ردیابی کنید و از زمان رسیدن کالا به مقصد مطلع شوید.
6-آیا میتوان برای ارسال محمولات تجاری ، شخص حقیق را به عنوان گیرنده معرفی کرد ؟
خیر ف در صورتیکه کالای شما نمونه تجاری است ، بایستی گیرنده شرکت حقوقی باشد . برای اطلاعات بیشتر میتوانید با همکاران ما در تماس باشید.
7-آیا ورود سیگار برای مسافران مجاز است ؟
ورود سیگار برای هر مسافر به میزان یک باکس معادل 200 نخ مجاز می باشد.
8- چگونه میتوان وزن حجمی کالا را محاسبه نمود ؟
برای محاسبه وزن حجمی : طول * عرض * ارتفاع ( سانتی متر ) عدد نهایی را بر 6000 تقسیم کنید. این وزن حجمی کالای شما خواهد بود.
وزن جرمی کالای شما پس از قرارگرفتن بر روی باسکول مشخص خواهد شد.
بین وزن حجمی و وزن جرمی ، عدد بیشتر ملاک محاسبه هزینه حمل و نقل هوایی میباشد.