فهرست کالاهای ممنوعه

فهرست کالاهای ممنوعه
2

این نوشته را به اشتراک بگذارید

تقسیم بندی کالاها در شرکت حمل حمل و نقل هوایی ایرمان

گروه محمولات ژنرال کارگو غیرخطرناک مانند مطبوعات، کتاب، نشریات، فریت و لوازم شخصی ، محصولات تولیدی و کارگاهی، لوازم یدکی، ابزارالات ساختمانی، صنایع دستی، لوازم الکتریکی و کامپیوتر، مصنوعات مرتبط با آن و محصولات ساختمانی ، سرامیک ، سنگ، کاشی، شیرآلات و غیره.

گروه محمولات پرش ابل یا فسادپذیر و بارهای فاسدشدنی . این گروه کالا باید در شرایط خاص و مقررات مرتبط در هواپیما در نظر گرفته شود و رزرو مناسب برای آن انجام گردد.

لازم بذکر است در بارنامه نیز شرایط شرایط نگهداری آن درج خواهد شد. اگرچه شرکت های هواپیمایی نیز حساسیت لازم را در حمل این گروه کالا خواهند داشت . این گروه کالایی شامل دارو، میوه، تره بار، صیفی جات، گل، محصولات و مواد غذایی، محصولات لبنیاتی و حتی اعضای بدن انسان می باشد.

گروه محمولات حجیم: این گروه از کالاها دارای حجم بالا و وزن کم می باشند و شامل مواد غذایی و تنقلات کم وزن و حجیم و محمولاتی هستند که به واسطه بسته بندی حجم کمی دارند.برای حمل زعفران، محاسبه وزن حجمی در بارنامه به صورت طولxعرضxارتفاع بسته ، تقسیم بر 6000 می باشد که مبنای محاسبه وزن واقعی کالا یا وزن حجمی آن ، هریک که بیشتر باشد خواهد بود.

کالاهایی که از اندازه متعارف انبارها و کاتینرهای هواپیما حجیم تر شوند با هواپیمای کارگو یا کامیون و یا سایر وسایل حمل با هماهنگی مشتری حمل می گردند.

حمل حیوان زنده در آژانس هواپیمایی ایرمان

حمل حیوانات زنده تابع مقررات خاص هواپیمایی می باشد و نیاز به استعلام از ایرلاین و همچنین بررسی آدرس و تایید گیرنده دارد که به محض رسیدن کالا به مقصد، اقدام به دریافت حیوان زنده شود.

اگرچه ارسال حیوان زنده حتما باید با هماهنگی قبلی و پروانه بهداشتی حیوان زنده انجام پذیرد به عنوان مثال برای حمل سگ به کشورهای اروپایی، حیوان باید حداقل 3 ماه واکسینه و نگهداری در مبدا را داشته باشد و پس از دریافت مجوز بهداشتی اجازه حمل با هواپیما ، امکان ورود به کشورهای اروپائی را پیدا نماید.

حمل و نقل اجساد با هواپیما: برای حمل اجساد باید جواز دفن و جواز حمل با هواپیما از سوی سازما مرتبط (بهشت زهرا یا رضا) دریافت گردد که احتمال حمل و نقل اجساد فقط با صدور مجوز و بررسی مدارک مرتبط امکان پذیر است. حمل کالای یخچالی با توجه به اینکه فرودگاه ها در مبدا و مقصد از امکانات نگهداری طولانی مدت برخوردار نمی باشند، صورت می پذیرد. تشریفات گمرکی کالا باید درابتدا و یا بطور ارزیابی در حمل انجام گردد که پس از دریافت گواهی مبدا و گواهی بهداشت و قرنطینه و انجام تشریفات گمرکی صادراتی قابل حمل برای مسیرهای خارجی خواهد بود. بدیهی است مدت زمان نگهداری کالای فاسدشدنی محدود بوده که بر اساس قوانین هر کشور متغیر است و کمتر از 15 روز می باشد و در صورت عدم مراجعه و نقص مدارک و یا طولانی شدن تشریفات حمل، خطر معدوم سازی محموله و درخواست غرامت از طرف گمرک مقصد در پیش خواهد بود.

لیست کالاها و اشیاء ممنوع امنیتی

انواع سلاح گرم شامل : سلاحهای نظامی ، تفنگ های شکاری، ساچمه زن، سلاحهای اسباب بازی که شباهت زیاد به سلاحهای حقیقی دارند.

انواع سلاح سرد شامل : شمشیر، دشنه، کارد سنگری، انواع چاقو، تیغ موکت بری، تیغ جراحی، قیچی، پنچه بوکس و سایر اشیاء مشابه

انواع مهمات شامل : فشنگ ها، نارنجکها، موارد منفجره از قبیل تی ان تی، سی 4، دینامیت، چاشنی های انفجاری موارد محروقه، آتش زا باروتی انفجاری

انواع اسپری ها شامل : گاز اشک آور، فلفلی، سمی و بی حس کننده

مواد سریع الاشتعال شامل : بنزین، کپسولهای گاز مایع

کالاهای ممنوعه ورودی در گمرک

مشروبات الکلی، وسایل قمار، تجهیزات دریافت ماهواره، اسلحه سردو گرم، مواد محترقه و منفجره، مواد مخدر، مواد روان گردان، نشریات، فیلم، عکس، نوشته و هر کالایی که مغایرشئونات ملی و مذهبی و مخل نظم عمومی کشور باشد و سایر کالاهایی که منع شرعی و قانونی دارند و یا ورود و خروج آنها به موجب جدول تعرفه گمرکی ممنوع است.

کالاهای ممنوعه خروجی در گمرک

اشیاء عتیقه، کتب خطی و چاپ سنگی، آثار هنری اصیل و قطعات خوشنویسی شده، اوراق مینیاتور، انواع سنگهای گرانبها و قدیمی، قرآن مجید که دارای مهر تایید شده شورای نظارت چاپ و نشر قرآن نباشد. فیلم های سینمایی 35 میلی متری، آثار هنری و الات موسیقی که جزو میراث فرهنگی کشور محسوب می شود، فرش هایی که دارای ارزش تاریخی و میراث فرهنگی هستند، پسته، خشکبار و زعفران برای مسافرین عازم زیارت عتبات عالیات و سایر اماکن مقدس ممنوع می باشد. (کشورهای عربستان ، عراق و سوریه)

طبق قانون ، حمل ، نگه داری و استفاده مواد مخدر و روانگردان ها جرم محسوب ، که به تبع خروج و ورود آنها نیز ممنوع میباشد.

نوشته‌های بیشتر

درباره ما

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

تماس با ما

حمل هوایی:

09120499750 ، 09120290545

حمل ترکیبی:

09127383349